OP ZOEK NAAR EEN LEUKE ACTIVITEIT MET EEN GROEP?

IETS TE VIEREN?

Bijvoorbeeld voor een familiedag? Een verjaardag! Een lunch of feestje? Het kan allemaal!

RONDLEIDING met KOFFIE/THEE naar keuze met ZEEUWSE BOLUS of GEBAK


VRAAG & ANTWOORD

IS HET GESCHIKT VOOR ALLE LEEFTIJDEN?

Ja, alleen moet u er rekening mee houden dat het schip vele ruimtes heeft, verspreid over meerdere dekken. Het schip is gebouwd begin jaren ’50 van de vorige eeuw. Dat betekent geen lift, en meerdere trappen en drempels. Uw gezelschap moet dus goed ter been zijn. Voor kinderen hebben we (gratis!) leuke activiteiten.

HOE GROOT KAN DE GROEP ZIJN?

Er mogen vanwege brandweer- en veiligheidsvoorschriften maximaal 35 bezoekers tegelijk aan boord zijn. Komt u met een grotere groep, dan is een wisselprogramma mogelijk.

HOEVEEL TIJD MOET IK INSCHATTEN VOOR EEN BEZOEK?

Het schip heeft vele kleinere en enkele grotere ruimtes. Die laten we zien met een rondleiding in kleine groepjes. Onze gidsen brengen het schip tot leven met hun verhalen. De tijd vliegt om! U kunt kiezen voor een korte rondleiding (45 minuten, de highlights) of de standaard rondleiding (60 minuten). Bezoeken zonder rondleiding is natuurlijk ook mogelijk, maar raden we af.

WANNEER IS HET SCHIP TE BEZOEKEN?

We zijn open op maandag, woensdag, donderdag en zaterdag. Groepen die vooraf gereserveerd hebben kunnen dan in principe vanaf 10.00 uur terecht.

Wilt u op dinsdag, vrijdag of zondag komen? Dan zijn we normaal gesproken dicht. We kijken dan of we voldoende vrijwilligers kunnen vinden die willen komen om het schip speciaal voor u open te stellen en de bezoekers te ontvangen. Dit betekent voor ons ook extra kosten. U betaalt daarom daarvoor € 25 Euro extra.

HOE LANG VAN TE VOREN MOET IK RESERVEREN?

Geef uw wensen bij voorkeur minimaal 4 weken van te voren aan ons door. Wij zijn een non-profit vrijwilligersorganisatie dus moeten we op tijd kijken of we voldoende mensen ter beschikking hebben op het moment van uw bezoek. Natuurlijk laten we u ruim op tijd weten of uw reserveringsaanvraag definitief is.

HOE KAN IK BETALEN?

U betaalt bij aankomst door te pinnen bij de kassa aan boord. U krijgt de kassabon mee. Als u achteraf, aanvullend voor uw administratie, een rekening wilt, kunt u die via de mail toegezonden krijgen. Geef dit aan bij uw aanvraag. Onze “oude dame” lust makkelijk 700 liter grijze verf per seizoen en ook heel wat hout voor de restauratie. Ook de energiekosten tellen mee en de ligplaats is niet gratis. Daarom is er geen groepskorting: u steunt met uw bezoek het voortbestaan van het museum! We zijn een particulier museum dat zonder winstoogmerk en zonder structurele subsidies werkt, met uitsluitend onbetaalde vrijwilligers.

KAN IK IN DE BUURT PARKEREN?

Het schip ligt in hartje Vlissingen, op 250 meter van de winkelstraat Walstraat. U kunt op 500 meter van het schip parkeren op parkeerplaats Koningsweg, of in parkeergarage Scheldeplein. Zie ook Plan uw bezoek.


AANBOD OP MAAT / CONTACT / MEER INFORMATIE

Wilt u iets anders dan onze standaard arrangementen? Er is veel mogelijk. Zo kunt u ook de Mercuur afhuren voor een dag(deel) voor uw besloten bijeenkomst bijvoorbeeld. (niet in de maanden juli/augustus tijdens de normale openingsdagen) Dan heeft uw gezelschap het schip voor u zelf. Er is een WiFi-netwerk aanwezig met vrije toegang voor onze gasten.

Mail ons even op secretariaat.smev@gmail.com , dan nemen we contact met u op voor de mogelijkheden!