OP ZOEK NAAR EEN LEUKE ACTIVITEIT MET EEN GROEP?

IETS TE VIEREN?

Bijvoorbeeld voor een familiedag? Een verjaardag! Een lunch of feestje? Het kan allemaal!

RONDLEIDING met KOFFIE/THEE naar keuze met ZEEUWSE BOLUS of GEBAK

VRAAG & ANTWOORD

WANNEER IS HET SCHIP VOOR GROEPEN TE BEZOEKEN?

HOE LANG VAN TE VOREN MOET IK RESERVEREN?

Geef uw wensen bij voorkeur minimaal 4 weken van te voren aan ons door. Wij zijn een non-profit vrijwilligersorganisatie dus moeten we op tijd kijken of we voldoende mensen ter beschikking hebben op het moment van uw bezoek. Natuurlijk laten we u ruim op tijd weten of uw reserveringsaanvraag definitief is.

IS HET SCHIP GESCHIKT VOOR ALLE LEEFTIJDEN?

Uw gezelschap moet goed ter been zijn. Het schip is als een marineschip gebouwd in de jaren ’50 van de vorige eeuw. Dat betekent dat het schip vele ruimtes heeft, verspreid over meerdere dekken. Dat betekent geen lift, en meerdere trappen en serieuze drempels. Voor kinderen hebben we (gratis!) leuke activiteiten.

ZIJN ER TOILETTEN AAN BOORD?

Ja, we hebben twee moderne toiletten. (En u kunt ook nog de originele toiletten uit 1954 bekijken!)

HOE GROOT KAN DE GROEP ZIJN?

Er mogen vanwege brandweer- en veiligheidsvoorschriften maximaal 35 bezoekers tegelijk aan boord zijn. Komt u met een grotere groep, dan is een wisselprogramma mogelijk.

HOEVEEL TIJD MOET IK INSCHATTEN VOOR EEN BEZOEK?

Het schip heeft vele kleinere en enkele grotere ruimtes. Die laten we zien met een rondleiding in kleine groepjes. Onze gidsen brengen het schip tot leven met hun verhalen. De tijd vliegt om! U kunt kiezen voor een korte rondleiding (45 minuten, de highlights) of de standaard rondleiding (60 minuten). Bezoeken zonder rondleiding is natuurlijk ook mogelijk, maar raden we af, u mist dan echt de sfeer en beleving van onze oude dame!

IS ER GROEPSKORTING? GELDT DE MUSEUMKAART / CJP-PAS ?

We zijn een particulier museum dat zonder winstoogmerk en zonder structurele subsidies werkt, met uitsluitend onbetaalde vrijwilligers en onbetaalde bestuursleden. Onze “oude dame” lust makkelijk 700 liter grijze verf per seizoen en ook heel wat hout voor de restauratie. Ook de energiekosten tellen mee en de ligplaats is niet gratis. Daarom is er geen groepskorting: u steunt met uw bezoek het voortbestaan van het museum! Helaas accepteren we geen Museumkaart of CJP-pas: de hoge kosten daarvoor maken dit voor ons (nog) niet aantrekkelijk.

ZIJN ER KLUISJES AAN BOORD?

In de kassaruimte zijn er 12 grote kluisjes die u met een sleutel kunt afsluiten. U heeft geen munt nodig.

IS ER WIFI AAN BOORD?

Er is een WiFi-netwerk aanwezig met vrije toegang voor onze gasten. De code vindt u in het grote slaapverblijf manschappen / tentoonstellingruimte op het hoofddek.

KAN IK IN DE BUURT PARKEREN?

Het schip ligt in hartje Vlissingen, op 250 meter van de winkelstraat Walstraat. U kunt op 500 meter van het schip parkeren op parkeerplaats Koningsweg, of in parkeergarage Scheldeplein. In alle gevallen geldt betaald parkeren. Zie ook Plan uw bezoek.

WAAR KAN IK MIJN FIETS PARKEREN?

Het schip ligt in het Dok van Perry, aan de kant van de huizen staan fietsenrekken. Direkt bij de ingang van het schip kunt u uw fiets eventueel vastzetten aan het hekwerk rondom het Dok van Perry.

KAN IK HET SCHIP OOK AFHUREN VOOR EEN BEPAALDE TIJD?

Bijvoorbeeld voor een verjaardag, familiedag, lunch? Zeker! U heeft het schip dan even helemaal voor uzelf. Let op: Dit kan niet in het hoogseizoen in de maanden juli/augustus tijdens de normale openingstijden van het museum, want we kunnen de inkomsten van onze bezoekers dan niet missen: we zijn een non-profit museum, dat volledige draait op vrijwilligers, entreegelden en giften.

WELKE ALGEMENE VOORWAARDEN ZIJN VAN TOEPASSING?

De Algemene Voorwaarden van Museumschip Mercuur zijn van toepassing op uw bezoek.

• Hieronder vindt u de belangrijkste:
  • Aan boord dient u de aanwijzingen van onze vrijwilligers op te volgen.
  • U mag uitsluitend de aangegeven opengestelde ruimtes te betreden
  • U dient trappen en opgangen achterwaarts af te dalen en zich daarbij goed vast te houden.
  • Vanwege de veiligheid moeten kinderen altijd door hun ouders/verzorgers begeleid worden.
  • Aan boord is fotograferen voor niet-commerciële doeleinden toegestaan.
  • De Mercuur is rookvrij.
  • Het bezoek aan de Mercuur geschiedt op eigen risico.
  • De SMEV is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onoplettendheid of onvoorzichtigheid.

RESERVEREN? MEER INFORMATIE? AANBOD OP MAAT?

Wilt u meer weten?

Mail even naar Paul Goossen, op secretariaat.smev@gmail.com , dan nemen we contact met u op!
U kunt ook even bellen tijdens kantoortijden met Rob Schouw, 06 424 967 56